Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) va moderniza sistemul național de urgență 112 și va crea serviciul 113, destinat mesajelor de urgență, în cadrul unui proiect major de digitalizare în valoare de 45 de milioane de euro. Contractul de finanțare a fost semnat joi la Palatul Victoria, în prezența premierului Marcel Ciolacu.
Proiectul face parte dintr-un program mai amplu de digitalizare a administrației publice, cu un buget total de aproximativ 100 de milioane de euro. Scopul principal este implementarea unor tehnologii avansate pentru gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și îmbunătățirea accesibilității serviciilor pentru persoanele cu dizabilități.
STS face parte din trei proiecte semnate astăzi, unul în calitate de lider și două în calitate de partener. Ne uităm spre cele mai avansate tehnologii, iar printre proiectele de astăzi se regăsește îmbunătățirea calității Serviciului de urgență 112. Vorbim de servicii multimedia – apeluri video, mesaje text în timp real, dar și componente informatice pentru sprijinirea echipajelor de intervenție”, a declarat directorul STS, general ing. Ionel-Sorin Bălan.
Noul serviciu 113 va permite transmiterea de mesaje de urgență în timp real, facilitând accesul mai rapid la ajutor pentru persoanele cu dizabilități.
În cadrul aceleiași ceremonii, au fost semnate și alte trei proiecte de digitalizare: Platforma Națională de Interoperabilitate, un sistem de servicii digitale pentru românii de pretutindeni și Platforma REGAS 2, pentru monitorizarea ajutoarelor de stat. Aceste inițiative au ca scop reducerea birocrației și creșterea eficienței administrației publice.
Prin semnarea acestor contracte de digitalizare de aproape 100 de milioane de euro din fonduri europene, arătăm că vrem să folosim fiecare cent din banii europeni și să accelerăm modernizarea serviciilor publice. Beneficiarii finali sunt cetățenii, atât din țară, cât și din diaspora, dar și mediul de afaceri”, a declarat premierul.