Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat miercuri un plan ambițios de reorganizare a ministerului, care include reducerea cu 35% a funcțiilor de conducere și eliminarea a 27% dintre posturile din instituție. Scopul acestei restructurări este eficientizarea activității, reducerea cheltuielilor și modernizarea proceselor prin digitalizare.
Burduja a precizat că 11 funcții de conducere vor fi desființate, inclusiv un post de secretar de stat și unul de secretar general adjunct. În total, 27% dintre posturile ministerului vor fi eliminate, iar cheltuielile salariale vor scădea cu aproximativ 25%.
Sunt convins că orice proces de reorganizare implică incertitudini sau temeri, dar cei care performează și lucrează eficient vor rămâne în funcție, ba chiar vor avea mai multe responsabilități”, a declarat ministrul.
Un element central al reformei este digitalizarea ministerului. Burduja a explicat că documentele vor fi gestionate prin semnături electronice și schimburi de e-mailuri, eliminând necesitatea dosarelor fizice.
Brusc, colegii mei nu se mai plimbă cu hârtii între etaje. Lucrurile devin mai rapide, trasabilitatea sarcinilor este mai clară, iar eficiența crește semnificativ”, a subliniat ministrul.
O economie directă de 100.000 de lei anual va fi obținută doar prin reducerea consumului de hârtie și a costurilor cu mentenanța imprimantelor.
În premieră, Ministerul Energiei testează un sistem bazat pe inteligență artificială (AI) pentru Direcția Juridică. Acesta va permite generarea documentelor administrative de două ori mai rapid.
Vom avea o direcție juridică mai eficientă, care să proceseze actele necesare într-un timp record, folosind un instrument dezvoltat de un startup românesc”, a explicat Burduja.
Ministrul a mai anunţat alte măsuri pentru eficientizarea cheltuielilor cu funcţionarea.
De exemplu, avem un sistem prin care am redus cheltuielile cu carburantul pentru maşinile ministerului cam cu 35% în ultimele două luni şi am atribuit o licitaţie pentru montarea de sisteme de localizare pentru maşinile ministerului pentru a ne asigura că toate deplasările sunt în interes de serviciu. Sunt poate lucruri care vi se par banale, dar cred că este o chestiune de respect faţă de români, să avem o gestiune corectă a banului public”, a subliniat Burduja.
El a adăugat că de asemenea, ministerul reduce cheltuielile de protocol cu 60.000 de lei pe an, de exemplu, cafea sau apă îmbuteliată şi trece de la sistemul de apă îmbuteliată, la un sistem bazat pe filtre.
Prin toate aceste măsuri, vrem să dăm un exemplu administraţiei publice, poate şi altor entităţi din zona guvernamentală sau poate de la nivel local. (..) Gândiţi-vă că o reorganizare într-un minister în care 35% dintre directori pleacă acasă, 27% dintre posturile totale se desfinţează, implică un efort deosebit. Bineînţeles că suntem pregătiţi, dacă vor exista contestaţii în instanţă sau alte situaţii litigioase, să le abordăm cu maximă seriozitate, dar aşa cum am pregătit aceste lucruri, eu sunt convins că toată lumea are conştiinţa împăcată că cei care performează rămân şi sunt recunoscuţi pentru asta, iar cei care nu performează pleacă acasă sau pleacă în mediul privat şi găsesc locuri de muncă mai motivante pentru ei.