Procurorii DIICOT au dezvăluit noi detalii în dosarul Nordis, evidențiind cheltuieli personale semnificative efectuate de Laura Vicol, fostă șefă a Comisiei Juridice din Camera Deputaților, din fondurile companiei Nordis. Conform referatului DIICOT, între aprilie 2019 și 2025, Vicol a realizat peste 8.000 de tranzacții bancare, însumând aproximativ 8 milioane de lei (1,6 milioane de euro), pentru a-și satisface diverse plăceri personale.
Procurorii DIICOT au stabilit că, între aprilie 2019 și anul 2024, Laura Vicol a realizat peste 8.000 de operațiuni bancare, totalizând cheltuieli de opt milioane de lei (1,6 milioane de euro) din fondurile companiei Nordis. Din această sumă, 323.000 de lei au fost alocați pentru proceduri estetice, achiziționarea de mașini și publicitate media. Mai exact, Vicol ar fi plătit 14.000 de euro pentru patru operații estetice.
O altă parte a fondurilor a fost utilizată pentru organizarea de petreceri în cluburi de fițe, trecute în acte ca „cheltuieli de protocol”. Conform referatului DIICOT, peste 860.000 de lei (170.000 de euro) au fost cheltuiți în cluburi de pe litoral și din Poiana Brașov. Aceste cheltuieli au atras comentarii și din partea managerilor Nordis, care s-au declarat șocați de amploarea sumelor implicate.
Zboruri private și achiziții de mașini de lux
Ancheta a relevat că Laura Vicol și soțul ei, Vladimir Ciorbă, au cheltuit aproximativ 1,5 milioane de euro din fondurile Nordis pe zboruri cu avioane private și elicoptere către destinații de vacanță atât din țară, cât și din străinătate. Destinațiile preferate au inclus Nisa, Mykonos, Madrid, Paris și Delta Dunării.
Pe lângă aceste cheltuieli, cuplul a investit aproape 5 milioane de euro în achiziționarea de autoturisme de lux, precum Ferrari, Bentley și Rolls Royce.
Procurorii DIICOT precizează în referat că nu toate aceste cheltuieli au o componentă penală sub aspectul infracțiunii de delapidare. Totuși, expunerea lor este considerată importantă pentru a evidenția modul în care membrii grupării Nordis, în mod cinic și cu dispreț față de clienți, au invocat dificultăți financiare pentru a justifica întârzierile în livrarea unităților locative și scumpirea materialelor de construcții.
Toate aceste cheltuieli au fost efectuate din fondurile Nordis Management, constituite din banii clienților”, subliniază anchetatorii.
Aceștia adaugă că, deși cheltuielile nu sunt legate de activitatea economică a companiei, ele au fost mascate sub diverse justificări administrative.