Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud a anunțat sâmbătă că „cutiile negre” ale avionului Jeju Air, care s-a prăbușit pe 29 decembrie pe aeroportul Muan, au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte de impact. Accidentul aviatic, cel mai grav din istoria Coreei de Sud, s-a soldat cu 179 de morți, iar ancheta este în desfășurare pentru a stabili cauzele acestei defecțiuni.
Ministerul Transporturilor a precizat că înregistrările de voce din cabina de pilotaj și cele ale datelor de zbor lipsesc din momentele critice ale accidentului. După o analiză preliminară efectuată în Coreea de Sud, dispozitivele au fost trimise în Statele Unite pentru o examinare detaliată la un laborator specializat al Administrației pentru Siguranța Transporturilor (NTSB).
Sim Jai-dong, fost investigator al accidentelor aviatice, a declarat că absența datelor cruciale sugerează o întrerupere completă a energiei, inclusiv a surselor de rezervă, ceea ce este rar.
Avionul Boeing 737-800, care efectua zborul 7C2216 de la Bangkok la Muan, a raportat o urgență după ce piloții au anunțat că aeronava a lovit o pasăre. Controlul de trafic aerian avertizase anterior despre prezența păsărilor în zona aeroportului.
În timpul manevrelor de aterizare, piloții au încercat să renunțe la aterizare și să întoarcă aeronava, dar aceasta a virat brusc și a aterizat pe burtă. Aeronava a depășit pista și a lovit un zid de beton, provocând o explozie. Cei doi membri ai echipajului aflați în secțiunea din coadă au fost singurii supraviețuitori.
Pe lângă lipsa datelor din „cutiile negre”, anchetatorii analizează și construcția terasamentului care a fost lovit de avion. Acesta susținea un sistem de „localizare” utilizat pentru ghidarea aeronavelor, dar a fost realizat dintr-un material rigid și amplasat prea aproape de capătul pistei.
Familiile victimelor au cerut o anchetă transparentă, solicitând implicarea unor experți independenți. Acestea critică Ministerul Transporturilor pentru implicarea sa directă în investigarea accidentului, considerând că ar putea exista un conflict de interese.
Ministerul Transporturilor a promis că va folosi toate datele disponibile pentru a asigura o anchetă completă. „Vom împărtăși informațiile cu familiile victimelor și vom asigura transparența procesului,” a declarat un reprezentant al ministerului.