Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat joi că în România sunt în execuție aproape 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres, ceea ce implică un consum mare de materiale de construcții și necesitatea unei forțe de muncă semnificative.
Acesta a menționat că proiectul drumului expres Focșani-Brăila, care va lega Autostrada A7 de podul de la Brăila, este în faza de licitație și va fi gestionat de noua companie CNIR, înființată pentru a se ocupa de investițiile rutiere prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Costul estimat pentru acest drum expres este de 14 milioane de euro per kilometru.
Focşani-Brăila e dat către CNAIR, e în fază de licitaţie; se va ţine această licitaţie de către CNIR, de data aceasta, nu de către CNAIR. Ştiţi că s-a înfiinţat o nouă companie care se ocupă de investiţiile, fiind bornă în PNRR, investiţiile pe zona rutieră. E proiectul cel mai avansat pe care cred eu că îl gestionează cei de la CNIR şi o fac bine”, a precizat Grindeanu.
Grindeanu a subliniat că, deși construcția infrastructurii rutiere necesită resurse considerabile, guvernul a implementat măsuri de sprijin pentru a face față cerințelor. Aceste măsuri includ ajustări ale normelor tehnice (STAS-uri) pentru a facilita realizarea proiectelor în derulare.
Asta înseamnă, exact ce spuneţi dumneavoastră, foarte multe materiale de construcţii, forţă de muncă şi aşa mai departe. Dar, prin schemele de ajutor pe care le-a gândit guvernul, prin ceea ce, până la urmă, ca măsuri le-am luat, am luat aceste măsuri umblând un pic şi la acele norme, acele STAS-uri, eu cred că facem faţă. Dovadă e ceea ce se întâmplă”, a mai arătat Sorin Grindeanu.