Ultimele stiri

Ce pași trebuie să parcurgă pensionarii pentru a contesta pensia recalculată: ghidul complet

Sursă foto ilustrativă: observatorulph.ro

Pensionarii care sunt nemulțumiți de pensia recalculată trebuie să respecte anumiți pași pentru a putea merge la Casele de Pensii să depună o cerere de revizuire. 

Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului a creat un ghid prin care pensionarii sunt informați cu privire la documentele pe care trebuie să le prezinte.

Ce pași trebuie să parcurgă pensionarii pentru a contesta pensia recalculată

Situațiile în care poți solicita recalcularea pensiei:

1. Atunci când nu au fost luate în considerare situații cu privre la cuantumul veniturilor lunare, stagii de cotizare, perioade asimilate, perioadele de activitate desfășurate în grupe superioare, condiții deosebite și speciale de muncă, sporurile cu caracter permanent, precum și orice alte documente relevante pentru recalcularea pensiei.

a. Veniturile totale lunare realizate în perioada: ______________.

În situația în care, la calcul din decizia de recalculare nu au fost luate în considerare veniturile lunare realizate într-o anumită perioadă de timp.

b. Stagiile de cotizare realizate în perioada: ______________.

În situația în care, la calcul din decizia de recalculare nu au fost luate în considerare stagiile de cotizare într-o anumită perioadă de timp, sau stagiul de cotizare a fost efectuat după data înscrierii la pensie.

c. Perioadele asimilate realizate în perioada: ______________.

În situația în care, la calcul din decizia de recalculare nu au fost luate în considerare perioadelor asimilate stagiilor de cotizare într-o anumită perioadă de timp.

d. Perioadele de activitate desfășurate în grupe superioare, condiții deosebite și speciale de muncă.

În situația în care, la calcul din decizia de recalculare nu a fost luată în considerare munca prestată în grupe superioare, condiții deosebite și speciale de muncă.

e. Sporurile cu caracter permanent acordate în perioada: ______________.

În situația în care, la calcul din decizia de recalculare nu au fost luate în considerare sporurile cu caracter permanent, acordate în anumite perioade de timp.

f. Orice alte documente relevante pentru recalcularea pensiei______________.

În situația în care dețineți orice fel de document care nu a fost luat în considerare la calcul din decizia de recalculare.

2. CORECTAREA EVENTUALELOR ERORI DE CALCUL:

În cazul în care există erori în calculul sau recalcularea anterioară a pensiei, se va solicita verificarea și corectarea acestora, în conformitate cu prevederile legale aplicabile.

Pregătește documentele necesare

Pentru a solicita recalcularea pensiei, va trebui să pregătești următoarele documente:

  • Cerere-tip pentru recalcularea pensiei (ANEXA nr. 16 la norme) – Cerere recalculare pensie
  • Actul de identitate – O copie a cărții de identitate este necesară pentru verificarea identității solicitantului.
  • Documente suplimentare – În funcție de situația specifică, pot fi necesare alte documente, cum ar fi adeverințe de venit, documente care să ateste contribuțiile la sistemul public de pensii sau alte acte relevante care susțin solicitarea ta.

Completează cererea-tip

Completează cererea-tip cu atenție, asigurându-te că incluzi toate informațiile necesare. Acest formular va include date personale, informații despre pensia actuală și motivul pentru care soliciți recalcularea, conform prevederilor Art. 94 din Legea nr. 360/2023.

Depune cererea la Casa de Pensii Județeană care a emis decizia de recalculare

Cererea completată și documentele necesare pot fi depuse prin următoarele modalități:

  • La sediul casei de pensii care a emis decizia de recalculare – Te poți prezenta personal la casa de pensii de care aparții pentru a depune cererea și documentele.
  • Prin poștă – Cererea poate fi trimisă prin poștă, însoțită de documentele necesare, la adresa casei de pensii care a emis decizia de recalculare
  • Prin e-mail –cererea poate fi transmisă prin e-mail, însă acest lucru necesită o semnătură electronică calificată.

Soluționarea cererii

După depunerea cererii, aceasta se soluționează în termen de 45 de zile de la data înregistrării, prin decizie. Termenul de 45 de zile poate fi prelungit cu 30 zile în situația în care sunt necesare documente și/sau operațiuni suplimentare pentru soluționarea cererii.

Depune contestație (dacă este cazul)

Deciziile emise de casele teritoriale de pensii pot fi contestate, în termen de 45 de zile de la comunicare, la instanța judecătorească competentă.

Lasati un comentariu

Alte articole

22 ian. 2024 8.01 pm

Ministerul Sănătăţii a transmis, în această seară, o serie de precizări privind eliberarea antibioticelor în farmacii. În continuare, antibioticele se vor elibera în baza unei reţete care…

04 mart. 2022 12.35 pm

  Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a anunțat, vineri, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate la Guvern că 11 ambulanțe vor fi donate Ucrainei.…

26 sept. 2023 9.59 am

Un atac cu drone a avut loc în noaptea de luni spre marţi, pe malul ucrainean al Dunării, în zona localităţii Orlovka. Unele drone au căzut în apropierea unui bac cu muncitori români care se…

19 aug. 2024 5.32 pm

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că România nu se confruntă cu probleme majore în ceea ce privește rezervele de apă, în ciuda secetei. Acumulările hidrotehnice ale țării sunt pline…

26 mart. 2024 8.15 pm

Corpul de Control al ministrului Justiției a finalizat investigațiile la Penitenciarul Poarta Albă în urma acuzațiilor de tratament preferențial adus lui Vlad Pascu în timpul transferului său…

21 ian. 2024 11.38 am

Surpriză în cazul protestului așteptat să blocheze, astăzi, Capitala. Deşi la protestul autorizat de primărie erau așteptați 5.000 de fermieri și transportatori cu 200 de utilaje, un singur…