Ultimele stiri

Cum influențează situația economică direct performanța afacerilor online. Paralelă între România și Vest.

Pornind de la Google Ads, am analizat pe scurt ce înseamna o economie puternică.

Acum că am reușit să vindem serviciile noastre în străinătate și să interacționăm cu companii din întreaga Europă, Marea Britanie și SUA, am reușit să înțeleg mai bine noțiunea de monede fiduciare și ce conferă putere unei monede în fața altora și cum acest lucru ne afectează pe toți.

Fie că ai resurse în exces și acest lucru conferă putere economiei tale (KWD, dinarul kuweitian), fie că ești un vechi imperiu care a cucerit lumea și încă domină într-un fel (GBP, lira sterlină) sau ești o putere mai tânără în comparație cu vechile imperii care a reușit să schimbe modul în care funcționează lumea și a exportat acest mod de gândire peste tot în lume și i-a făcut pe toți să-i adopte modelul și a câștigat jocul (USD, dolarul american).

Atât timp cât nu produci ceva de care alții au nevoie, nu extragi cea mai mare valoare posibila din resursele tale și lipsește interesul pentru țara ta, vei fi mereu o țară de lumea a treia care nu contează pentru ceilalți și aici apar problemele nesfârșite. Acest lucru, combinat cu lipsa educației și ratele ridicate ale sărăciei comparabile cu unele țări asiatice, te va face vulnerabil ca țară, economie și populație.

Companiile românești care produc zeci de milioane de euro anual au uneori bugete lunare de investit în reclame online similare cu ale unor companii mici din vest. De ce se întâmplă asta? Pentru că avem o economie slabă care face aproape nimic. Ei bine, facem totuși ceva, exportăm alimente, servicii, energie și alte produse de înaltă calitate care sunt vândute în alte țări. Uneori cumpărăm produse finite care conțin materia noastră primă, ceea ce arată cât de slabi suntem, nu suntem capabili să avem lanțuri de producție în țara noastră și consumăm alimente și produse de calitate inferioară față de ce consumă alții.

Un exemplu pozitiv pe care l-am observat este Italia. Am vizitat Italia recent și am văzut că ramele ferestrelor erau fabricate în Italia, gelul de duș, săpunul și alte produse pentru casă erau produse în Italia – aproape totul era fabricat acolo. Da, au fost un mare imperiu acum mult timp, dar noi nu avem nicio scuză, deoarece tehnologia, internetul și acum inteligența artificială sunt aici pentru a ne ajuta să recuperăm rapid, dacă avem inițiativa. Iubesc Italia, este un loc minunat de vizitat, am prieteni italieni și sunt niște oameni muncitori și minunați.

Am vizitat și un restaurant local în Sicilia, unde mănâncă doar localnicii, unde inflația nu a afectat locul de cel puțin 10 ani. De ce? Pentru că produc totul local: grâu, brânză, carne, ulei, vin. Deci, inflația este relativă locului în care trăiești, influențată de diverși factori.

Văd oameni de afaceri în toată România care vorbesc despre lansarea rachetelor în spațiu, în timp ce nu înțeleg nici măcar cum funcționează un avion. Toți încearcă să importe un model de succes și să-l copieze. Acest lucru funcționează până când lumea se schimbă din nou și modelul încetează să mai fie eficient. Ce faci atunci? Unde este picătura de autenticitate care adaugă valoare unui model deja funcțional? Nu este nimic greșit în a dezvolta ceva nou pornind de la un concept deja existent.

Cineva a inventat roata, o mare descoperire. Alții au încercat să o reinventeze și au eșuat – ce poți schimba la o roată? Dar unii au folosit acest concept pentru a construi o moară, roata acum produce hrană. Alții au folosit roata pentru a construi mașini, acum ne putem deplasa mult mai ușor. Dar există limite, ce poți crea mai mult pornind de la o roată?

Oamenii inteligenți au construit drumuri pentru șoferi, alții au inventat tehnologii care au scos roțile din mori, iar în curând vom avea mașini zburătoare care nu vor mai avea nevoie de roți. Așa cum spunea Peter Thiel în cartea sa „Zero to One”, asta înseamnă progres vertical, aduci ceva cu adevărat nou pe piață.

În timp ce ar trebui să ne concentrăm pe educație, noi ne gândim la creșterea taxelor într-o țară cu alte probleme serioase: corupție, lipsă de educație și o istorie capitalistă scurtă. Acesta este doar un exemplu simplu, desigur că sunt mult mai multe și nu scriu asta ca să critic, ci ca să transmit un semnal.

Vrem să digitalizăm România, în timp ce unii oameni încă nu au electricitate în casele lor, alții au doar curent electric, iar unii nu-și permit să mănânce carne zilnic din cauza sărăciei.

Citeste si: Rareș Bogdan – batistuța îmbibată în moțul rahatului suveranist

Sunt libertarian și capitalist, dar nu pot ignora problemele sociale, deoarece acestea afectează mult mediul de afaceri. Imaginează-ți că salariul mediu net în România ar fi acum de 1500-2000 de euro în toată țara și fiecare persoană ar cheltui acești bani lunar consumând produse și servicii locale. Am rezolva rapid problemele economiei noastre, deoarece multe afaceri ar începe să satisfacă nevoile tuturor acestor oameni. Totuși sunt convins ca și în cazul în care de maine am avea aceste venituri medii în România tot nu am reuși să avem stabilitate pe termen lung cu actuala abordare. Cred că cel mai mare coșmar al unora este acest concept de “termen lung” care lipsește cu desăvârșire din gândirea multora.

Am pornit de la Google Ads, dar, în final, o strategie bună de reclame online nu poate funcționa la potențialul maxim dacă toate problemele de mai sus nu sunt rezolvate, deoarece acestea vor afecta performanța direct.

Sper că acest text va face un pic de lumină în piața digitală în care toți fac căruțe, dar puțini au și cai. Am interacționat în ultimii ani cu sute de afaceri, am observat greșelile făcute, dar și deciziile bune luate, iar concluzia este că cu cât analizezi mai bine orice înainte de a acționa vei avea o rată de succes mai mare.

P.S. Din datele analizate de noi în primele 2 luni ale lui 2025, am observat o ușoară contracție în comparație cu anii precedenți a vânzărilor, semn că populația începe să consume din ce în ce mai puțin. Business-urile ce acoperă nevoi esențiale sunt cele mai puțin afectate.

Sunt Robert Placinta, fondatorul Viral 4 Hype, o companie specializata în servicii de Google Ads si Web Development. Suntem în al cincilea an de cand ajutăm companiile să se conecteze cu userii potriviți pentru a putea vinde mai mult și implicit să crească pe termen lung. Recent ne-am caștigat statutul de partener Google.

 

  • O analiza reala facuta de un tanar antreprenor! Sper sa reuseasca sa scape de hatisul putred al politicului amestecat in economia romaneasca! Bravo baiete!

Lasati un comentariu

Alte articole

24 ian. 2025 8.21 am

Pe 24 ianuarie 1859, un eveniment care ar putea părea modest pe scena europeană a secolului al XIX-lea a schimbat cursul istoriei pentru națiunea română: Unirea Principatelor Române. Acesta a fost…

18 feb. 2025 6.59 pm

Constanța se pregătește să primească încă o promisiune cu șanse mari să rămână pe hârtie, de data aceasta sub forma unui pasaj suprateran invizibil, dar totuși estimat la 85 de milioane…

15 oct. 2022 2.35 pm

Titlul articolului l-am preluat din cartea „Cu fața spre secolul 21” scrisă de Saburo Okita (colecția „Economii în mișcare”, Editura AGER-Economistul-RAI, București,1992). Cartea, în esență,…

04 feb. 2025 5.52 pm

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a declarat marți că economia României este una solidă, respingând afirmațiile privind un eventual dezastru economic. Acesta a precizat că, deși i-ar plăcea…

10 aug. 2024 9.20 am

  Datele pe care le-am folosit în aceste rânduri provin din articolul ”Transformarea României într-o imagine: cum a crescut nivelul de trai în cele mai puternice 15 județe din România”.…

11 aug. 2023 7.44 pm

Vorbind despre orașe autorul afirmă că acestea sunt cele mai mari invenții ale speciei noastre. Introducerea  cărții are titlul: ”specia urbană”. Teza centrală a acestei cărți  este că…