Premierul Marcel Ciolacu a postat, cu o zi înainte de boicotul anunțat de candidatul Călin Georgescu, un videoclip pe TikTok în care prezintă produsele românești cumpărate dintr-un supermarket.
În mesajul său, Ciolacu a subliniat că boicotarea supermarketurilor afectează direct producătorii autohtoni, sugerând că soluția la problema creșterii prețurilor este o intervenție legislativă care să reglementeze adaosul comercial.
Sunt total de acord cu boicotarea supermarketurilor în ceea ce privește creșterea de prețurilor, dar cred că putem rezolva acest lucru și modificând legislația. Totuși, boicotând supermarketurile, boicotăm și producătorii autohtoni, și pe români. Părerea mea este că trebuie intervenit legislativ și toată gama de produse să aibă același adaos comercial, pe toată linia de distribuție, plus desfacere. Eu așa aș vrea să fac în viitor”, a declarat șeful Executivului.
@marcel_ciolacu Susțin producătorii români! Aşa cum am promis, ✨haul✨ românesc! #marcelciolacu #romania #emotii #haul #produseromanesti #producatorilocali ♬ sunet original – marcel_ciolacu
Marcel Cioalcu a prezentat produsele cumpărate: jumări boiereşti, lapte cu caimac şi celebrul chefir de capră, pateu Ardealul. „Dacă tot am vândut Ardealul, am luat și pateu Ardealul”, a spus Ciolacu.
Nu am putut să nu cumpăr celebrii cârnaţi de Pleşcoi, de la Buzău”, a mai spus el.
Premierul a mai cumpărat o conservă de ciorbă de burtă dreasă cu smântână, făcută de Scandia dar şi fasole roşie, muşchiuleţ de pui de la Cocorico.
În momentul acesta producem 45% la carnea de pui, exportăm peste necesarul României încă 45%”, a spus el.
Ciolacu a mai cumpărat salam de la Cristim, două eugenii şi ciocolată cu rom, un gem de piersici şi făină bio de grâu, suc natural „Ana are Mere”, bere Griviţa şi Nenea Iancu, Timişoreana şi două sticle de vin, o Fetească regală şi Caii de la Letea.
Premierul a luat şi pentru curăţenie Nufărul şi mâncare Miau Miau, prima mâncare de pisici românească.
Trebuie să ne gândim la efectele pe termen lung. Boicotând supermarketurile, riscăm să afectăm negativ exact pe cei pe care încercăm să-i susținem: producătorii români. De aceea, consider că o reglementare clară a adaosului comercial pe lanțul de distribuție este o soluție eficientă”, a concluzionat premierul.