Ultimele stiri

Programul Spitalului Județean Constanța în data de 24 ianuarie 2025

Sursă foto: SCJU Constanța

Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța informează pacienții că vineri, 24 ianuarie, Ambulatoriul Integrat (cabinetele din cadrul Policlinicii) nu va avea program de consultații. Măsura respectă prevederile legale, ziua de 24 ianuarie fiind zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează, conform Codului Muncii.

În toată această perioadă asistența medicală de urgență va fi asigurată de Unitatea Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență ”Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Și activitatea medicală din cadrul Spitalului se va desfășura fără întrerupere, fiind asigurate toate liniile de gardă, inclusiv gărzile la domiciliu.

Asigurăm, nu doar permanenţa din punct de vedere al resursei umane, ci şi stocurile de medicamente şi materiale necesare bunei desfăşurări a actului medical.

Totodată, facem apel la aparținători să respecte atât programul de vizită cât și măsurile cuprinse în Ordinul 3670/2022, care reglementează programul de vizită din unitățile publice sanitare”, transmit reprezentanții spitalului.

Astfel:

  • Este permis accesul unui singur vizitator/pacient
  • Durata vizitei este limitată la 30 de minute, conform Ordinului 3670/2022, Art 1(3);
  • Nu este permis accesul vizitatorilor care prezintă semne clinice de infecții respiratorii (rinoree, febră, dureri de cap/gât);
  • Vizitatorii vor purta echipament de protecție. Acesta se găsește la intrarea în fiecare secție, s.a.

Respectarea acestor măsuri este obligatorie pentru protecţia pacienţilor, aparţinătorilor şi personalului spitalului.

În plus, reprezentanții unității medicale reamintesc aparținătorilor că pentru a obține informații despre starea de sănătate a pacienților, trebuie să respecte legislația în vigoare

Conform Ordinului Ministerului Sănătății nr 3670/ 2022 , Articolul 2:

La internare, unitatea sanitară alocă fiecărui pacient un cod unic, care va fi comunicat aparținătorilor. Furnizarea telefonică către aparținători a informațiilor despre starea de sănătate a pacientului se face numai după confirmarea codului unic.

Astfel, se solicită pacientului/aparținătorului următoarele date: nume și prenume aparținător și număr de telefon mobil în vederea transmiterii automate a unui SMS, în cel mult 2 ore de la internarea pacientului prin care vor fi comunicate secția/ compartimentul unde este internat, numărul salonului, etajul, numele medicului curant și numărul de telefon apelabil pentru informații despre starea de sănătate a pacientului, cu respectarea drepturilor pacientului.

Respectarea acestor reguli reprezintă un angajament comun pentru siguranța și confidențialitatea pacienților.

Lasati un comentariu

Alte articole

20 iun. 2024 8.02 pm

Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea au fost solicitați să intervină joi, 20 iunie, în zona hotelului Meridian din Stațiunea Mamaia. Potrivit primelor…

09 oct. 2023 12.02 pm

CT BUS informează faptul că autobuzele liniei 14 circulă deviat, la întoarcerea de la Vivo, la intersectia de la Victoria dreapta pe Bulevardul Tomis și apoi stânga la Dacia pe Bulevardul Alexandru…

15 mart. 2021 9.03 pm

  Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a hotărât luni, schimbarea unui scenariu de funcționare pentru o unitate de învățământ din județul Constanța, respectiv suspendarea…

09 nov. 2023 12.13 pm

În ultima zi a Târgului de Turism WTM Londra destinația Mamaia Constanța a intrat într-o reală competiție cu celelalte țări europene, iar jurnaliștii, influencerii, bloggerii și content creatorii…

05 oct. 2023 1.38 pm

Echipele RAJA intervin astăzi – 05 octombrie 2023, pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 200 mm, de pe strada Soveja…

16 mai 2024 3.00 pm

Consiliul Județean Constanța anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare actualizate pentru proiectul „Construire Corp Nou Departament Sănătatea Mamei și Copilului…