În cursul zilei de miercuri, 18 decembrie, la Millenium Hub & Hotel din Constanța, a avut loc o întâlnire deosebită cu reprezentanții șantierului naval Damen Mangalia. Evenimentul a fost moderat de Sofien Lamiri, Directorul General al companiei, care a oferit informații esențiale despre stadiul actual al acesteia și despre pașii pe care Damen Mangalia îi va urma în perioada următoare.
Pe lângă acesta, Florin Constantin, Partener în cadrul CITR și Project Manager în cadrul procedurii de insolvență a Damen Shipyards Mangalia, va prezenta detalii despre evoluția procesului de insolvență și stadiul în care se află compania în acest context.
Sofien Lamiri, directorul general al Șantierului Naval Damen Mangalia, a anunțat cǎ 295 de angajați, din totalul de 1.430 vor fi disponibilizați până în primăvara anului viitor.
Sunt managerul, directorul Damen din iunie 2023. Când am intrat în companie am găsit un șantier competitiv. Am încheiat mai multe proiecte de înaltă tehnolpgie, iar apoi am intrat în insolvență. În ultimele șase luni, ne-am plătit datoriile către salariați. Angajații au fost devotați, responsabili și conștiincioși despre provocările de la șantier. Am avut proiecte la șantier pe care le-am livrat. Am primit și noi proiecte care au fost livrate către clienți. Angajații și colegii mei de la Damen Shipyards ar trebui să fie mândrii de ei. Șantierul este unul mare. Este nevoie de mai bine de două milioane de ore pentru a se susține.
Am reușit să luăm proiecte noi de reparații, însă ele nu oferă decât câteva zeci de mii de ore de producție, iar banii care vin sunt mai puțini decât banii care ies. Am încercat foarte mult să preluăm proiecte mari. Am fost în negocieri și am discutat, însă proiectele mari au nevoie de capital mare, cât și prefinanțare. Discutăm cu instituții financiare pentru a securiza astfel de investiții.
Timpul merge împotriva noastră, iar cele mai bune șanse să supraviețuim și să avem restartul pentru a trăi mai mult, trebuie să reducem personalul cu 295. Este o zi grea pentru noi și îmi e greu să vă anunț asta. Procesul a fost foarte bine gândit pentru a reduce costurile. Chiar și după acest plan de măsuri, va fi destul de greu fără proiecte mari”, a declarat precizat Sofien Lamiri, Directorul General al Șantierului naval Damen Mangalia.
Ulterior, a luat cuvântul Florin Constantin, Partener în cadrul CITR și Project Manager în procedura Damen Shipyards Mangalia, care a oferit informații despre stadiul actual al procedurii de insolvență.
Nu ne dăm bătuți, nu se închide șantierul. Este o reducere de costuri necesară. La ultima întâlnire vă spuneam că prima măsura imediată a fost să aducem capital. Singura modalitate era să vinzi activele neesențiale. Am început acest proces, ne-au adus niște bani, am încheiat contracte noi. antierul are nevoie de contracte de anvergură ridicată dacă dorim să supraviețuim (…) 1.430 de angajați erau inițial. Costurile de personal sunt foarte mari în comparație cu proiectele pe care le avem. Ca să poți susține lunar costuri lunare de milioane de euro ai nevoie de proiecte de zeci de milioane de euro. Am făcut tot ce a ținut de noi. Am avut contracte de reparații, am vândut active nesemnificative. Am căutat toate soluțiile pentru a aduce bani în companie. Am încercat și am reușit să accesăm fondul de garantare și mulțumim autorităților că înțeles problemele sociale și ne-au sprijinit. Trebuie să facem o disponibilizare de 295 de angajați, dar prin acest fond de garantare, oamenii vor fi plătiți în continuare cel puțin până în martie 2025. Adică disponibilizările vor începe de la sfârșit de februarie început de martie”, a declarat Florin Constantin.