Reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul (SLN) și-au exprimat dezacordul față de decizia administratorilor Damen Shipyards Mangalia de a disponibiliza aproape 300 de angajați, o măsură pe care o consideră excesivă și nejustificată doar prin necesitatea reducerii costurilor.
Aceștia au criticat lipsa de transparență și consultare în procesul decizional, subliniind impactul semnificativ asupra angajaților și familiilor lor. Decizia a fost comunicată printr-un mesaj și confirmată ulterior în presă, fapt considerat inadecvat pentru relațiile dintre partenerii sociali.
Într-un comunicat, SLN a subliniat că soluțiile eficiente și durabile nu trebuie să includă reducerea resursei umane esențiale pentru funcționarea șantierului. Sindicatul solicită cooperarea tuturor părților implicate pentru găsirea unor alternative care să evite concedierile colective și să protejeze competitivitatea șantierului.
Sindicatul Liber Navalistul (SLN) îşi exprimă ferm dezacordul faţă de decizia administratorilor Damen Shipyards Mangalia SA de a disponibiliza 295 de angajaţi. Această măsură drastică de reducere semnificativă a numărului de posturi şi, implicit, a numărului de angajaţi deja aflat la cel mai mic nivel din istoria şantierului, nu poate fi justificată exclusiv prin necesitatea reducerii costurilor. Decizia a fost anunţată iniţial printr-un mesaj în această dimineaţă şi confirmată ulterior în presă. SLN consideră inacceptabilă lipsa de transparenţă şi consultare în luarea unei astfel de măsuri, care are un impact direct asupra angajaţilor şi familiilor lor. O astfel de comunicare nu este adecvată între partenerii sociali, mai ales într-o problemă deosebit de importantă pentru angajaţii societăţii”, se arată într-un comunicat al SLN.
Potrivit SLN, redresarea șantierului naval din Mangalia necesită un plan strategic care să includă investiții majore și sprijin financiar pentru atragerea de proiecte noi. Aceștia avertizează că, fără măsuri concrete și colaborare între stat, parteneri economici și administratorii șantierului, există riscul iminent al falimentului.
Disponibilizările masive nu constituie o soluţie, ci doar amână rezolvarea problemelor reale, pierzând astfel un personal valoros, esenţial pentru competitivitatea şantierului. Viitorul şantierului din Mangalia depinde de implementarea unui plan de reorganizare şi redresare care să includă investiţii strategice şi sprijin financiar pentru contractarea unor proiecte majore ce vor asigura reluarea activităţii la capacitatea sa optimă şi vor oferi şanse reale de redresare. Fără o colaborare între toate părţile implicate, inclusiv autorităţile statului român şi partenerii economici, riscul ca şantierul, aflat în insolvenţă şi incapacitate de plată, să îşi piardă şansele de redresare şi să ajungă la faliment devine inevitabil”, a precizat sursa citată.
SLN a lansat apeluri anterioare către autorități, inclusiv către Guvern și Administrația Prezidențială, pentru a atrage atenția asupra situației critice și a solicita intervenții în sprijinul angajaților și al redresării șantierului. Sindicatul rămâne angajat în apărarea drepturilor lucrătorilor și susține că, fără acțiuni prompte, un obiectiv de interes strategic național riscă să devină irelevant din punct de vedere economic.
SLN reafirmă angajamentul său de a apăra drepturile angajaţilor şi de a sprijini dezvoltarea şantierului prin soluţii sustenabile. De asemenea, precizăm că am făcut demersuri anterioare către autorităţile statului, inclusiv către Guvernul României, Prim-Ministrul, cât şi către Administraţia Prezidenţială, pentru a atrage atenţia asupra acestei situaţii critice şi pentru a solicita intervenţii proactive în sprijinul angajaţilor şi al redresării şantierului”, au transmis reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul.