Ultimele stiri

Brandurile premium se extind în marile orașe din afara Capitalei, atrase de proiectele mixte

Într-o perioadă în care experiența de cumpărături devine o componentă esențială a vieții urbane, IULIUS a reușit să redefinească peisajul retail-ului premium în România, scrie Retail.ro. Iar acest lucru s-a întâmplat datorită viziunii mixed-use pe care IULIUS a implementat-o în proiectele sale și pe care urmează să o dezvolte și în Constanța, printr-o investiție de peste 800 milioane de euro.

Concret, IULIUS va valorifica un teren de peste 38 de hectare al Oil Terminal, lăsat neutilizat în ultimul deceniu, într-un proiect mixt, cu office, retail, servicii, funcțiuni culturale și educaționale, dar și parc și spații de divertisment.

Aceeași analiză arată că prin aducerea de branduri exclusiviste și de lux în orașe precum Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava, grupul contribuie la crearea unor centre vibrante de lifestyle. Astfel, inițiativele sale nu doar că au extins accesul la mărcile de top, dar au contribuit la transformarea unor regiuni din România în destinații pentru shopping high-end. Proiectele mixed-use, precum Palas Iași și Iulius Town Timișoara, oferă mai mult decât simple centre comerciale, devenind, în prezent, hub-uri de socializare, muncă și recreere. Cu suprafețe mari și un trafic ridicat, aceste spații sunt platforme ideale pentru lansarea brandurilor de lux.

De altfel, proiectele în dezvoltare ale IULIUS, pe care le are la Cluj-Napoca și la Constanța, se anunță a fi puncte de referință pentru retail-ul premium din România. Cu un mix de branduri exclusiviste, aceste proiecte vor transforma experiența de shopping.

Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail IULIUS, subliniază că „România este încă o piață emergentă pentru brandurile de lux internaționale, majoritatea fiind prezente în formate monobrand prin francize în București”. Ea a mai explicat că există posibilitatea ca aceste mărci să își deschidă magazine proprii, dacă există semne că ar avea succes.

Cel mai probabil, aşa cum s-a întâmplat în alte ţări din Europa Centrală şi de Est, în timp, în funcţie de succesul pe care îl vor avea în ţara noastră, acești retaileri vor deschide şi propriile magazine, însă, de obicei, se orientează spre proiecte imobiliare de lux şi mai rar spre malluri”, a declarat Oana Diaconescu.

Totodată, proiectele din afara Capitalei atrag branduri premium, susținute de evoluția standardelor în retail modern și venituri mai ridicate. Strategia IULIUS este de a continua să aducă branduri internaționale în orașele cheie, oferind un mix divers de retail și entertainment, potrivit Retail.ro.

Ne bucură faptul că am reușit să convingem, prin proiectele noastre din marile oraşe din afara Capitalei, să ni se alăture o serie de branduri cu adresabilitate premium. Motivele sunt diverse, printre care: nivelul ridicat al veniturilor, cunoașterea standardelor de viaţă și a brandurilor valorizate în Occident, interesul pentru ultimele tendinţe în aproape orice domeniu din retail, dar şi faptul că, după peste 20 de ani de retail modern, formatele au evoluat din ce în ce mai mult şi există dezvoltări comerciale care pot acomoda cerinţele specifice ale acestor branduri internaţionale. Interesate de expansiunea în România sunt atât branduri internaţionale cu tradiţie de zeci de ani, precum și unele în plină ascensiune. (…) Strategia grupului nostru a fost întotdeauna de a aduce în orașele în care suntem prezenţi (Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava) cele mai importante branduri și concepte internaţionale, fie că vorbim despre fashion, food sau entertainment”, a explicat reprezentanta IULIUS.

În ceea ce priveşte magazinele premium, analiza arată că au avut loc mai multe inaugurări în reţeaua IULIUS. De exemplu, recent, în Iulius Town Timişoara s-a deschis un magazin BOSS, după ce anul trecut, acelaşi brand inaugurase în Palas Iaşi prima locaţie din afara Capitalei.

Anul acesta, la Iulius Town Timişoara compania a încheiat și cele mai mari două tranzacţii de leasing din retailul autohton odată cu inaugurarea a două departament stores: Primark (3.800 mp) şi Lefties al grupului spaniol Inditex (5.000 mp).

Un alt magazin boutique multibrand, cu adresabilitare premium, aflat în dezvoltarea din Timişoara este Icon, unde clienţii găsesc brandurile Elisabeta Franchi şi Pinko, iar un alt exemplu este multibrandul Chic Chic Urban Fashion, ce reunește JOOP, Zac Posen, John Galliano, STRELLSON, Maison Close, ISNURH, Patrizia Pepe, Herve Leger, IOS by Maica, Serge Pariente, HUDSON, Fabio Rusconi, My Best Bag Firenze, La Haine.

În altă ordine de idei, reprezentanta companiei a mai adăugat că procesul de selecție pentru brandurile de lux partenere implică o aliniere a intereselor dintre dezvoltator și retailer, pentru a oferi o experiență de shopping variată și de calitate. Decizia brandurilor de a intra într-o piață specifică depinde de factori precum indicatorii economici, veniturile clienților, tipul de consumatori și prezența altor branduri premium. Centrele mixed-use, cu trafic intens și multiple servicii, sunt preferate pentru crearea unei experiențe atractive. Exemple sunt ansamblurile Palas Iași și Iulius Town Timișoara, lideri pe piața națională.

Lasati un comentariu

Alte articole

14 oct. 2023 10.40 am

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) anunță că România va fi promovată, timp de o lună, ca destinație turistică pe postul de televiziune BBC. MEAT împreună cu Charlie…

23 mart. 2021 11.31 am

  Administraţia Naţională de Meteorologie a trimis marţi, o nouă informare meteorologică pentru întreaga ţară. Aceasta intră în vigoare de la ora 12:00 şi este valabilă până joi, 25…

03 iul. 2024 5.21 pm

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat închiderea circulației pe Valea Oltului pentru lucrările la autostrada Sibiu-Pitești, între 8 iulie și 9 august. Circulația va fi închisă…

18 sept. 2024 6.55 pm

Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, a transmis, miercuri, că România a cheltuit, în 2023, 10 milioane de lei pentru aducerea în ţară a fugarilor şi este normal ca aceştia să plătească cheltuielile,…

31 mart. 2024 8.42 am

De astăzi, suntem oficial în spaţiul Schengen aerian şi maritim. Asta înseamnă că nu vom mai sta la cozi în faţa ghişeelor pentru controlul paşapoartelor, dar rămân valabile filtrele de securitate.…

27 dec. 2023 7.53 pm

Incendiul devastator de la Ferma Dacilor a șocat o țară întreagă. Opt persoane și-au pierdut viața în iadul de flăcări, iar mai multe familii au fost distruse. Printre acestea se numără și…