Poșta Română a reacționat la informațiile apărute în presă despre închiderea unor oficii poștale, recunoscând că multe dintre acestea sunt neprofitabile, dar subliniind că închiderea lor nu este o prioritate pentru companie.
Neprofitabilitatea subunităţilor poştale este o temă serioasă care necesită o dezbatere profundă, în condiţiile în care pentru aproape 1.000 de ghişee poştale rurale, venitul mediu lunar este de aproximativ 1.700 lei, la o cheltuială de aproximativ 8.000 lei/lună, se arată într-un comunicat al Companiei, citat de Agerpres.
Poşta Română nu ia în considerare reducerea prezenţei sale în ţară, prezenţă pe care şi-a consolidat-o în ultimii ani, când pentru prima oară, în anul 2023, a reuşit să aibă cel puţin un salariat în fiecare UAT din România. Închiderea oficiilor poştale nu reprezintă o prioritate pentru Compania Naţională “Poşta Română” S.A. Închiderea şi deschiderea de subunităţi poştale este un proces continuu, început în urmă cu 34 ani. Anual, aproximativ 500 subunităţi poştale sunt închise, în timp ce multe altele se deschid”, se arată în comunicat.
Poşta Română menţionează că a făcut aceste precizări în urma unor informaţii apărute în presă referitoare la închiderea oficiilor poştale.
În declaraţiile sale, Directorul General a ţinut să sublinieze faptul că unele oficii poştale sunt neprofitabile şi că toate companiile de poştă din Europa au adoptat o politică de reducere a prezenţei teritoriale prin oficii poştale. Poşta Română se înscrie în acest trend de modernizare a companiilor de poştă prin transformarea prezenţei poştale din România dintr-o prezenţă mixtă de subunităţi proprii, închiriate sau în regim de semi-franciză, într-o prezenţă PUDO (pick-up drop-off points) în sistem propriu sau în regim de franciză. Totodată, Directorul General a declarat că reducerea prezenţei prin subunităţi poştale se face treptat, prin ieşirea naturală a salariaţilor din sistem, şi nu într-un mod abrupt, aşa cum s-a întâmplat în Ungaria în anul 2023 şi 2024, când au fost închise peste 300 oficii, respectiv 100 oficii poştale”, susţine sursa citată.
Unul dintre obiectivele principale ale conducerii Companiei Naţionale „Poşta Română” este acela de a asigura un management performant şi de a creşte constant veniturile companiei prin decizii economice potrivite, care să nu afecteze în mod negativ beneficiarii direcţi, ci, dimpotrivă, să genereze resurse suplimentare care să fie reinvestite în modernizarea, transformarea şi adaptarea companiei la una a viitorului, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani, se mai arată în comunicat.
Compania se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (93,52% din pachetul de acţiuni), iar Fondul Proprietatea deţine 6,48% din acţiunile companiei.