Premierul Marcel Ciolacu a anunțat în cadrul unei ședințe de Guvern că România va continua investițiile strategice în dezvoltarea Portului Constanța, având ca obiectiv transformarea acestuia într-un hub logistic la Marea Neagră.
Aprobăm azi finanţarea a două mari proiecte feroviare deja începute, de peste 320 de kilometri, susţinute prin PNRR. Vom avea asigurată o parte din cofinanţare de la Banca Europeană de Investiţii, de 600 milioane de euro. Este vorba de electrificarea şi reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor şi modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad”, a anunţat premierul în şedinţa de Guvern.
Investițiile în infrastructura portului vor include lucrări de reabilitare în valoare de peste 750 de milioane de lei, menite să asigure un al doilea acces feroviar în port, consolidând astfel poziția sa de hub regional.
Ţinta este transformarea lui într-un hub logistic la Marea Neagră. Finanţăm cu peste 750 de milioane de lei lucrări de reabilitare pentru a asigura un al doilea acces feroviar în Portul Constanţa”, a subliniat şeful Execitivului.
De asemenea, guvernul a aprobat finanțarea a două mari proiecte feroviare în valoare totală de 600 de milioane de euro, prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Acestea includ electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, precum și modernizarea liniei Caransebeș-Timișoara-Arad, însumând peste 320 de kilometri.

În plus, Executivul a alocat fonduri pentru alte proiecte importante de infrastructură rutieră, cum ar fi reabilitarea drumului național Giurgiu-Ghimpați (36 de kilometri) și finanțarea pentru varianta de ocolire a municipiului Vaslui. Aceste măsuri reflectă angajamentul guvernului de a susține dezvoltarea infrastructurii critice din România.