În perioada 18 – 20 septembrie 2024, la nivelul Stației de Tratare și Pompare Palas din municipiul Constanța, se vor executa lucrări de înlocuire a unor vane de legătură și a mai multor tronsoane din conductele degradate. Pentru realizarea acestora, RAJA S.A. va întrerupe furnizarea apei potabile timp de 30 de ore, în intervalul 18 septembrie 2024, ora 22.00 – 20 septembrie 2024, ora 04.00.
Investițiile sunt prevăzute în Contractul de lucrări CL34: “Reabilitare conducte magistrale tronson 3 – Municipiul Constanța”, în valoare totală de aproximativ 38 mil. lei., derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Pe timpul desfășurării lucrărilor, vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din următoarele zone:
- Cartierul Palas și Zona Industrială Oierie Palas;
- Cartierele Brătianu și Medeea;
- Zona Industrială;
- Cartierele CET, Viile Noi și Sere;
- Cartierele Anda, Km 4, Km 4-5, Km 5 și Veterani;
- Zonele Industriale CET, Caraiman și Oil Terminal;
- Zona Comercială Constanța Sud (Auchan, Metro, Brico Depot, Avia Motors);
- Cartierul Faleză Sud;
- Cartierele Far, Abator, Gară, Icil, Balada, Casa de Cultură, Inel I, Inel II, Coiciu și Compozitori;
- Zonele Baba Novac și Halta Traian;
- Zona Comercială Vest – cu excepția Complexului Comercial Vivo;
- Localitățile Cumpăna, Lazu, Agigea și Eforie Nord.
În vederea reducerii timpului de execuție a intervenției, ținând cont de complexitatea lucrărilor, echipele RAJA au demarat în urmă cu peste două săptămâni activitățile pregătitoare, astfel încât totul să se desfășoare în timp operativ.
Pe lângă complexitatea lucrărilor, intervalul de sistare a alimentării cu apă este determinat și de lungimea instalațiilor, a diametrului acestora, dar și a debitului de apă. Timpul necesar pentru golirea și umplerea rețelei de distribuție din zonele afectate poate varia de la 6 până la 9 ore. Prin urmare, reluarea furnizării apei potabile se va realiza în mod progresiv în fiecare zonă afectată, pe măsură ce sistemul va intra în presiune și în funcție de topografia rețelei.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp și la parametrii optimi. Totodată, rugăm utilizatorii afectați de aceste lucrări să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.
Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.
Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și de distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea serviciilor”, transmite RAJA SA.