O navă sub pavilion tanzanian, denumită BAY 10, cu 18 membri de echipaj din Siria și Yemen, este blocată pe Dunărea maritimă, în zona de ancoraj la mila marină 44, de la 2 septembrie 2024. Situația a apărut din cauza lipsei unui agent local care să gestioneze plata taxelor de pilotaj și a celor pentru tranzitarea Canalului Sulina, esențiale pentru continuarea voiajului către Istanbul.
Pe Dunărea maritimă, în zona de ancoraj de la mila marină 44, se află nava BAY 10 sub pavilion tanzanian, cu un echipaj format din 18 membri, cetăţeni sirieni şi yemeniţi. Nava a ancorat în această zonă pe data de 2 septembrie 2024, aflânduse în regim de tranzit, venind din portul Izmail. Nava nu are agent desemnat în România, iar armatorul nu a răspuns solicitărilor echipajului în legătură cu plata salariilor şi aprovizionarea cu alimente”, a transmis, joi, Autoritatea NAvală Română, într-un comunicat de presă.
Echipajul navei a cerut ajutor autorităților române, deoarece armatorul nu a răspuns solicitărilor privind plata salariilor și aprovizionarea cu alimente. Autoritatea Navală Română (ANR), cu sprijinul Crucii Roșii și al Serviciului de Ambulanță Tulcea, a intervenit, oferindu-le alimente de bază și asistență medicală. Deși starea generală a echipajului este stabilă, au fost identificate câteva cazuri de hipertensiune arterială.
Cu sprijinul Filialei Tulcea a Societăţii Române de Cruce Roşie şi al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Tulcea, în cursul zilei de astăzi, 12 septembrie, un echipaj al Autorităţii Navale Române (ANR) a transportat la bordul navei alimente de primă necesitate. De asemenea, o echipă medicală a efectuat o evaluare a stării de sănătate a personalului de la bord. Din fericire, nu au fost identificate cazuri medicale grave. Echipa medicală a constatat câteva cazuri de hipertensiune arterială, însă starea generală a echipajului este stabilă”, se mai arată în comunicat.
ANR a precizat că, dacă armatorul nu ia măsuri în perioada următoare, va sesiza statul de pavilion și va aplica măsuri legale. Autoritățile continuă să monitorizeze situația și sunt pregătite să ofere sprijin suplimentar, dacă va fi necesar.
Nava, care nu are marfă la bord în acest moment, are ca destinaţie portul Istanbul. Cu toate acestea, din cauza lipsei unui agent local, nu are cine să garanteze plata taxelor de pilotaj şi a celor pentru tranzitarea Canalului Sulina, motiv pentru care nava nu îşi poate continua voiajul. Dacă în perioada următoare armatorul nu va lua măsuri, Autoritatea Navală Română va sesiza statul de pavilion şi va întreprinde toate măsurile legale impuse de situaţie”, se mai arată în documentul citat.