CFR Călători a emis un comunicat în care informează că din cauza valului de căldură extremă, trenurile de călători ar putea suferi întârzieri, iar instalațiile de climatizare ar putea funcționa sub parametrii optimi.
Compania subliniază că materialul rulant din România a fost proiectat pentru temperaturi mai scăzute decât cele întâlnite în prezent, ceea ce reprezintă o provocare comună și altor țări afectate de schimbările climatice.
CFR Călători informează că în perioada cu fenomene meteo extreme – val de căldură, caniculă şi disconfort termic ridicat, – pot apărea întârzieri în circulaţia trenurilor de călători generate de acestea. Temperaturile ridicate, instabilitatea atmosferică, incendiile de vegetaţie şi furtunile nu afectează doar România, ci întreaga Europă şi implicit transportul feroviar din acestea.+. Clima se schimbă, iar temperatura este mai ridicată decât cea pentru care a fost proiectat materialul rulant din România. Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât şi ţările care trec prin aceleaşi schimbări climatice. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectat materialul rulant pentru a rezista la temperaturi mult mai ridicate”, precizează compania într-un comunicat.
CFR Călători recomandă călătorilor să ia măsuri pentru a se proteja de efectele căldurii:
- Pasagerii sunt sfătuiți să se hidrateze permanent și să aibă cel puțin o sticlă cu apă în bagaj.
- Cei care au afecțiuni medicale să aibă la ei medicația necesară și să fie pregătiți să o folosească dacă este nevoie.
- În cazul în care se simt rău sau observă o persoană care are nevoie de ajutor, să alerteze imediat personalul de tren.
Compania asigură că siguranța pasagerilor este prioritară și că depune eforturi pentru a menține în circulație toate unitățile de material rulant dotate cu instalații de climatizare. Totuși, în zilele caniculare, temperaturile la nivelul șinei și al cutiei materialului rulant pot depăși 50-80 de grade Celsius, ceea ce poate afecta performanța sistemelor de răcire, care ar putea funcționa doar în regim de ventilație.
În zilele cu temperaturi exterioare caniculare, la nivelul şinei şi cutiei materialului rulant (de multe ori chiar şi de peste 50 – 80 de grade C la soare), în unele cazuri instalaţiile de climatizare ar putea să nu mai asigure în parametrii optimi răcirea şi atunci să funcţioneze în regim de ventilaţie”, explică CFR Călători.
CFR Călători atrage atenția asupra faptului că schimbările climatice reprezintă o provocare globală, afectând transportul feroviar nu doar în România, ci în întreaga Europă. Adaptarea infrastructurii și a materialului rulant la noile condiții climatice este esențială pentru a face față acestor provocări.