Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ultimele stiri

Ligia Deca, despre propunerea Asociației Elevilor din Constanța de eliminare a examenului de Bacalaureat: „Avem nevoie de o certificare de competențe”

Sursă foto: captură video

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat că reformele care vor fi aduse examenului de Bacalaureat îl vor face „mai relevant” şi a apreciat că este necesară o certificare a competenţelor dobândite de elevi.

Precizările vin după ce Asociaţia Elevilor din Constanţa a solicitat desfiinţarea examenului de Bacalaureat şi a criticat modul în care elevii sunt evaluaţi după 12 ani în învăţământ: Asociația Elevilor din Constanța solicită desființarea examenului de Bacalaureat: „Nu verifică adevăratele competențe ale elevilor!”

Cred că fiecare ciclu educaţional – mai ales când vorbim despre finalizarea învăţământului obligatoriu – trebuie să se finalizeze cu certificarea unor competenţe. Examenul de Bacalaureat are o istorie în România, o tradiţie, un anumit tip de abordare. Sigur, în legea Educaţiei există o schimbare de perspectivă: insistăm mai mult pe probele de competenţe, pe zona limbilor străine, avem şi un focus mai mare pe profilul pe care elevul îl are. Eu cred că reformele care vor fi aduse examenului de Bacalaureat îl vor face mai relevant atât pentru elevi, cât şi pentru întreaga societate. Sigur, aud ceea ce este în spatele declaraţiei elevilor, şi anume faptul că îşi doresc să înţeleagă mai bine care este utilitatea examenului şi să fie, poate, mai adecvat pentru ceea ce îşi doresc ei să fac în continuare, iar aceste îngrijorări sunt unele legitime. Însă discuţia nu cred că trebuie să fie centrată pe a fi sau a nu fi examen de Bacalaureat. Este clar că avem nevoie de o certificare de competenţe, pentru că altfel nu putem să arătăm inclusiv pieţei muncii care sunt competenţele pe care un absolvent le are”, a precizat Deca, în cadrul unei conferinţe de presă.

Ea a atras atenţia asupra faptului că în ultimii ani probele de la examenele naţionale „au trecut înspre o zonă mai aplicată, mai axată pe competenţe” şi a arătat că această direcţie trebuie continuată, , scrie agerpres.ro.

Cu siguranţă că avem nevoie de o abordare teoretică care să însemne inclusiv o conexiune cu viaţa reală. Ne dorim acest lucru în programele şcolare şi în pedagogie. Contează foarte mult cum abordează un cadru didactic programa. Inclusiv probele de examenele naţionale cred că în ultimii ani, dacă observăm, au trecut înspre o zonă mai aplicată, mai axată pe competenţe. Poate că nu e suficient. Vedem că există încă diferenţe între testările de tip PISA şi testările pe care le avem noi în mediul naţional. În funcţie de profilul absolventului cred că trebuie să găsim acele tipuri de evaluări standardizate – nu în sensul de grilă – ci în sensul de a putea compara rezultatele şi de a putea trage concluzii relevante cu privire la performanţa sistemului, a şcolilor, a cadrelor didactice”, a spus Ligia Deca.

Alte articole

26 oct. 2023 6.27 pm

O femeie din Braşov a mers la secţia de poliţie după ce a consumat substanţe halucinogene pentru a se plânge de…halucinaţii. Femeia l-a dat de gol și pe cel cu care fumase. Potrivit BIZBraşov,…

03 ian. 2025 2.30 pm

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că nu susține introducerea de materii noi în programa școlară din învățământul preuniversitar, considerând că teme precum educația de mediu,…

05 mart. 2024 11.23 am

Poliţiştii au desfăşurat luni şi marţi 66 de percheziţii în Bucureşti şi în 20 de judeţe, într-un dosar vizând obţinerea ilegală de fonduri pentru IMM garantate de stat, în care sunt…

20 iun. 2023 12.35 pm

Benik Afobe, fost atacant al echipei Arsenal Londra, acuză o româncă de furt printr-o postare făcută pe Instagram. Fotbalistul a postat o fotografie cu pașaportul femeii în vârstă de 25 de…

20 aug. 2022 11.15 am

  Administrația Națională de Meteorologie a emis o atenționare cod galben pentru val de căldură și disconfort termic ridicat. Aceasta include și județul Constanța, fiind valabilă în cursul…

27 oct. 2024 11.21 am

Sfântul Dimitrie Basarabov cunsocut ca Sfântul Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștiului este prăznuit de către Biserica Ortodoxă Română, pe 27 octombrie, la o zi după ce creștinii îl sărbătoresc…