Echipele de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov au început implementarea noilor sisteme de parapete mobile pe drumurile naționale DN 1 și DN 13, între Brașov și Sibiu, în zonele considerate cele mai periculoase.
Noul design al parapetelor mobile constă în role de dimensiuni mari, situate la aproximativ jumătate de metru deasupra solului, întărite cu bare metalice solide. Acestea sunt proiectate pentru a preveni accidentele rutiere grave, dispersând energia în lungul parapetului în momentul impactului.
Scopul instalării acestor parapete mobile este îmbunătățirea siguranței în trafic, reducând evenimentele tragice și accidentele grave. Directorul regional al DRDP Brașov, Tudor Duțu, a subliniat că aceste sisteme sunt montate pe o distanță de 3 kilometri liniari în zonele identificate ca fiind sensibile și periculoase.
În prima fază, parapetele mobile au fost montate pe un segment de DN 1, într-o curbă periculoasă din apropierea municipiului Codlea, pe o lungime de aproximativ 300 de metri. Aceste parapete sunt proiectate să redirecționeze vehiculele care intră în contact cu sistemul de protecție înapoi pe carosabil, prevenind astfel ieșirea acestora în afara suprafeței drumului.
Aceste parapete cu role speciale au fost deja implementate cu succes pe alte tronsoane de drum, cum ar fi pe un pod la ieșirea din localitatea Chitila, lângă București, și pe DN2, în apropierea localității Coșereni. Rolele din cauciuc și plastic sunt concepute să reziste chiar și la impactul unor vehicule grele, precum autobuze sau camioane cu o greutate de până la 13 tone.