Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) solicită desfiinţarea examenului de bacalaureat pentru că nu ar verifica adevăratele competenţe ale elevilor şi propune regândirea sistemului de învăţământ.
Asociaţia Elevilor din Constanţa critică modul în care elevii sunt evaluaţi după 12 ani în învăţământ! Sistemul de învăţământ liceal trebuie regândit!
Săptămâna trecută, în perioada 4-6 martie au avut loc simulările naţionale ale examenului de Bacalaureat. Elevii au fost dezamăgiţi de subiecte, spunând că sunt ineficiente, iar profesorii încearcă să înţeleagă noul mod de corectare digitală a examenelor. Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toţi elevii. În timpul liceului, elevii sunt învăţaţi să tocească, nu să şi înţeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung să înveţe doar ca să ia examenul şi să scape de o grijă, nu ca să îşi testeze cunoştinţele, deoarece acesta nu face asta”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Elevilor din Constanţa.
Potrivit acestora, reprezentanţii Parlamentului nu au luat în serios acest examen, ba chiar au introdus tot felul de discipline exotice la care elevii sunt testaţi. În trecut, Ministerul Educaţiei a echivalat probele examenului cu rezultatele dobândite în liceu, astfel i-am văzut inutilitatea, chiar din partea reprezentanţilor educaţiei.
Examenul de Bacalaureat este inutil, având în vedere că multe facultăţi au examen de admitere, iar cunoştinţele de bază ale elevului au fost deja testate înainte de admiterea la liceu. În plus, nu testează adecvat competenţele reale ale elevilor, iar aceştia rămân cu o înţelegere superficială a conceptelor importante. Solicităm crearea unei comisii de experţi care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoştinţele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora!”, mai transmit elevii.
Reprezentanții AEC solicită eliminarea examenului de Bacalaureat, „care nu verifică adevăratele competenţe ale elevilor”.
Bacalaureatul este un examen din inerţie, nu ştim ce vrem cu el, ci doar ne-am obişnuit să îl dăm în fiecare an, fără vreun scop sau beneficiu. În plus, nici măcar nu îi cunoaştem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educaţiei nr. 1/2011, nici Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat cu privire la acesta. Pe lângă faptul că materia este foarte multă, este învechită. Este total absurd ca o ţară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forţaţi să înveţe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen”, a declrat Lorena Drăguşin, preşedinte AEC