Ultimele stiri

Ministerul Finanţelor anunţă îmbunătăţiri pentru sistemul e-Factura. A fost introdusă autofacturarea

Sursă foto: mfinante.gov.ro

Ministerul Finanţelor a anunţat că au fost făcute îmbunătăţiri pentru sistemul e-Factura privind introducerea autofacturării, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului. De asemenea, sistemul va putea fi utilizat în mod normal şi în intervalele în care au loc lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual.

Ministerul Finanţelor continuă eforturile de îmbunătăţire a sistemului e-Factura, prin colaborarea strânsă cu firmele care oferă servicii de contabilitate şi cu reprezentanţii mediului de afaceri. În acest sens, au fost efectuate o serie de actualizări la nivelul sistemului, dintre care cea mai importantă este introducerea funcţiei de autofacturare, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului. Această schimbare vine în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri, fiind o funcţionalitate solicitată de antreprenori în cadrul discuţiilor cu experţii MF/ANAF”, anunţă instituţia.

Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situaţiile în care au loc lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual. În acest sens, echipa CNIF a identificat operaţiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii să poată utiliza e-Factura în mod normal, chiar şi în perioadele în care sunt în desfăşurare lucrările de mentenanţă, precizează Ministerul Finanţelor.

Am luat foarte în serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultăţile întâmpinate în timpul lucrărilor de mentenanţă. În consecinţă, echipa noastră a intervenit pentru a găsi soluţii şi a asigura că e-Factura rămâne accesibilă şi funcţională în orice moment. Pe această cale încurajez contribuabilii în continuare să semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Aşa am ajuns să implementăm şi autofacturarea, dar şi să efectuăm o serie de corecţii la aplicaţia de completare oferită gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continuă să colaboreze strâns cu reprezentanţii platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia între tehnologii. Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discuţii”, a explicat ministrul Marcel Boloş.

Furnizorii de servicii de contabilitate au cerut să poată filtra facturile în baza anumitor criterii specifice. Această facilitate a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.Ministerul Finanţelor a anunţat că din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.

În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, peste 18 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 75 miliarde de lei.

Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute AICI.

Ministerul mai anunţă şi că, pentru a eficientiza interacţiunea cu utilizatorii finali, în zilele 7 şi 8 februarie sunt organizate noi webinarii în care se pot adresa orice nelămuriri şi primi răspunsuri din partea experţilor din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.

Până în prezent, alte patru astfel de cursuri online au fost organizate, pentru toate fiind atinsă capacitatea maximă de înscriere de 1.000 persoane.

În situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu se sancţionează.

Alte articole

18 ian. 2024 10.01 am

Ministrul Finanţelor Publice, Marcel Boloş, a anunţat, într-o emisiune la Difi 24, că în zilele următoare va face propuneri pentru schimbarea unor persoane din funcţii de conducere din cadrul…

28 apr. 2023 10.00 pm

După două luni de execuție bugetară, guvernanții, prin vocea ministrului de finanțe, anunță că nu se închide „T”-ul bugetar, întrucât este o gaură de aproape 20 de miliarde de lei, asta…

26 apr. 2023 11.33 am

În primele trei luni ale anului 2022, au fost efectuate 300 de inspecții fiscale la operatorii economici încadrați în categoria „mari contribuabili”, transmite ANAF prin intermediul unui comunicat…

18 iun. 2024 7.53 pm

Ministerul Finanţelor (MF) anunţă că va continua măsurile împotriva evaziunii fiscale şi introduce obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronică pentru relaţia între companii şi…

09 ian. 2024 7.45 pm

Anul 2024 a venit şi cu schimbări importante pentru antreprenori. E-factura, gândită de Ministerul de Finanţe pentru combaterea fraudei și a evaziunii fiscale, le dă, însă, mari bătăi de cap.…

08 mart. 2022 12.42 pm

  Mai mulți parlamentari au inițiat un proiect de lege care introduce și în România săptămâna de lucru de 4 zile, pentru ca angajații să beneficieze de un weekend de trei zile, potrivit…