Primul tren nou de la Alstom a ajuns, luni dimineață în Gara de Nord din București și va începe testele pentru punerea în circulație până la sfârșitul anului în serviciul CFR Călători.
Primul tren după 20 de ani ajunge în Gara de Nord (din București). Primul tren pe care l-a achiziționat România, primul tren electric…are spații special amenajate pentru biciclete și pentru bagaje de volum mai mare. Sunt 6 vagoane în compunere cu 251 de locuri. Va intra într-o perioadă de teste în următoarele zile, urmează să primească avizele și autorizațiile pentru circulația pe rețeaua feroviară națională. Sperăm ca până la sfârșitul lunii decembrie să fie apt pentru circulație, într-o primă fază pe relația București -Constanța și București-Brașov. Sperăm ca cei care vor călători cu acest tren să aibă grijă de el”, a declarat Irinel Ionel Scriosteanu, secratarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor trenuri noi cumpărate de la Alstom. Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate. Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.
După efectuarea testelor statice şi dinamice (care vor avea loc la Făurei), trenul electric va intra în circulaţie, cu călători, pe linia feroviară CFR Bucureşti – Constanţa.