Guvernul belgian a decis să interzică publicitatea pentru jocurile de noroc pe mai multe platforme începând cu 1 iulie, în încercarea de a combate dependența și datoriile, urmând ca ulterior să interzică și publicitatea pe stadioane și sponsorizările sportive, transmite Reuters.
“Guvernul este profund îngrijorat de impactul uriașelor volume de publicitate pentru jocurile de noroc cu care se confruntă societatea noastră“, a declarat ministrul justiției, Vincent Van Quickenborne, într-o declarație. “Iar pentru cei care doresc să scape de dependența de jocurile de noroc, tsunami-ul de publicitate pentru jocuri de noroc reprezintă o problemă suplimentară.”
Publicitatea la jocurile de noroc va fi interzisă la televiziune, radio, cinematografe, reviste, ziare și în spațiile publice. De asemenea, va fi interzisă și publicitatea online pe site-urile web și pe rețelele de socializare.
De la 1 ianuarie 2025 va exista o nouă interdicție privind publicitatea pe stadioane, iar de la 1 ianuarie 2028 companiile de jocuri de noroc nu vor mai putea sponsoriza cluburi sportive profesioniste, cum ar fi echipele de fotbal.
Guvernul a argumentat că interdicția vine în urma cercetărilor științifice care arată că publicitatea încurajează dependența de jocurile de noroc și contribuie la datoriile legate de jocurile de noroc.
Superbet Group renunță la publicitatea stradală
în contextul în care și în spațiul virtual din România a apărut dezbaterea privind reclamele la jocuri de noroc ce sunt din ce în ce mai multe și mai agresive, un gigant în domeniul jocurilor de noroc a transmis prin intermediul unui comunicat de presă faptul că va renunța în următoarea perioadă la publicitatea stradală.
„Superbet, în calitate de lider al industriei de pariuri sportive din România, îşi asumă dezvoltarea unei strategii sustenabile de business, în care jocul responsabil şi implicarea în comunitate reprezintă repere prioritare”, transmite Superbet Group.
„În perioada imediat următoare, Superbet va începe procesul de eliminare a acestor panouri publicitare, urmând a păstra doar mesaje outdoor care promovează jocul responsabil. De asemenea, în virtutea acestui demers de autoreglementare, unic în piaţa din România, ne asumăm angajamentul de a nu avea nicio formă de panouri de publicitate stradală, indiferent de mesaj sau dimensiune, pe o rază de 100 de metri faţă de instituţiile de învăţământ liceale” adaugă Superbet Group în comunicat.