Finalului anului 2023 vine cu primele trenuri de la Alstom, un grup industrial francez care activează în domeniul producției și transportului energiei electrice și în infrastructura feroviară. Trenurile vor fi complet electrice, potrivit Euronews și vor putea circula și cu 160 km la oră, susțin reprezentanții Pro Infrastructura.
Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară a făcut mai multe declarații pentru Euronews România despre investițiile și reformele de la Căile Ferate Române.
„În acest moment Autoritatea are primele 37 de trenuri electrice care vor intra în circulație în acest an. Este vorba de vehicule cu 350 de locuri în fiecare tren. Ramele seamănă cu cele de metrou, pentru cei familiarizați. Sunt rame cu două posturi de conducere la cele două capete. Acces pe o serie întreagă de uși pe fiecare vagon și trenuri echipate pentru a răspunde inclusiv cerințelor persoanelor cu dizabilități, deci accesibilitate motrică și pe partea vizuală. Toate țin cont de standardele în acest domeniu. Trenurile au toalete speciale ca trenurile din Occident. Totodată vor avea un anumit spațiu de catering. Sunt trenuri care vor circula pe distanțe lungi. Cel mai lung traseu va fi relația București – Craiova – Timișoara – Arad.
Linia este electrificată. Majoritatea tronsoanelor sunt electrificate și se modernizează și acea electrificare. Sunt tronsoane care acum se electrifică, de exemplu, Cluj – Oradea. Astfel de trenuri vor putea să ajungă până aproape de granița maghiară.”, a declarat Ștefan Roșeanu la Euronews.
Ștefan Roșeanu: „Trenurile vor circula cu maxim 160 km/h”
„În vară, în iunie, începem testele pentru primirea trenurilor pe rețeaua din România. În iulie – septembrie se fac teste și mici corecturi ale proiectului. Compania cu care avem contractul, Alstom, este în faza de pregătire a producției.
Trenurile vor circula cu maxim 160 km/h. Ceea ce înseamnă că pe tronsoane unde se permite această viteză, București – Constanța de exemplu, spre Brașov până la Predeal, pentru că linia este modernizată până acolo.
Pe celeleate se va circula cu viteza care este admisă pe calea ferată. În general magistralele au fost construite pentru 120 km/h. Acolo unde nu sunt restrictii sau limitari se va circula cu 120 km/h. Unde sunt restrictii se circula… pe portiuni. Tronsoane de 150m. Franeaza pentru a circula cu 30 la ora peste punctul respectiv, apoi accelereaza. Aici este deosebirea fata de masina mica. Pana nu trece intreaga garnitura el nu are voie sa reacccelereze”, a adaugat Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară.
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, a declarat în cadrul emisiunii faptul că un tren costă peste 9 milioane de euro, iar investiția totală s-ar ridica la suma de 350 de milioane de euro. De asemenea, acesta a adăugat că trenurile vor fi distribuite tuturor operatorilor, inclusiv celor privați din țara noastră.