Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației alocă 481 de milioane lei (aproape 100 de milioane de euro) pentru finanțarea tuturor lucrărilor aferente construcției Stadionului „Gheorghe Hagi”, în Constanța, potrivit unei HG pus acum în dezbatere publică.
MDLPA va capitaliza cu această sumă Compania Națională de Investiții, firma desemnată de stat să se ocupe de proiectele prioritare de construcții din țară, conform Economedia.
Compania Națională de Investiții va suporta aproape tot costul construcției stadionului
Costul total al construcției stadionului este de 481 de milioane de lei, din care 474 de milioane vor fi suportati de Compania Națională de Investitii, beneficiarul investiției, adică Municipiul Constanța, urmând să contribuie cu doar 6 milioane lei, contravaloarea unor prestații asumate: accese, promenada, alei, drumuri și plaforme, rețele de utilități; împrejmuire, amenajări peisagere, etc.; desființării corpurilor existente – stadion și anexe, clădiri tehnice, drumuri și alei, și cheltuielile aferente organizării de șantier.
Lucrările pentru „Gheorghe Hagi” se întind pe 21 de luni, alocarea investiției fiind egală pentru fiecare an.
Dintre caracteristicile stadionului, trebuie menționat că acesta va avea 18.190 de locuri în tribune și 64.000 de metri pătrați, suprafață desfășurată, dar întregul proiect presupune și alte construcții, astfel:
Lot 1 – Construire Stadion “Gheorghe Hagi”, Strada Primăverii, Numărul 2-11, Municipiul Constanta;
Lot 2 – Construire arene tenis și dependințe, Strada Primăverii, Numărul 2-11, Municipiul Constanța;
Lot 3 – Construire Centru sportiv pentru recuperare, refacere și cantonamente, Strada Primăverii, Numărul 2-11, Municipiul Constanța;
Principalele zone funcţionale și cerințe vor fi stabilite conform reglementărilor UEFA pentru asigurarea cerințelor de clasificare UEFA 4 (nivel maxim), potrivit Notei de Fundamentare a HG.
Terenul de joc va avea dimensiunile: 105m lungime şi 68 m lăţime, cu minim 1-1,5m perimetral. Incinta terenului, respectiv terenul de joc şi distanţele de siguranţă până la tribune va fi de minim 120 x 80 m. Suprafaţa de joc va fi din gazon natural, (însămânțat sau în rulouri), în sistem hibrid (țesut sau rulou), dotat cu instalație de udare, drenaj și sistem de degivrare/încălzire.
Investiția include zonele de parcare pentru jucători şi oficiali, precum şi pentru VIP, un spaţiu de parcare pentru cele 2 autocare ale echipelor şi 10 autoturisme ale oficialilor, precum și un spaţiu de parcare de minim 150 de locuri pentru VIP-uri.
Capacitatea stadionului de minim 18.000 de locuri se adresează următoarelor categorii de spectatori: public general, spectatori VIP, persoane cu dizabilități, reprezentanți presă (scrisă și radio-TV), și va fi structurat și dotat astfel: tribune, locuri şi facilităţi pentru spectatori; sector rezervat suporterilor echipei vizitatoare; spațiu pentru accesul şi ieşirea publicului; căile de acces pe stadion; sistemul de iluminat de urgenţă; sistemul de sonorizare şi comunicare cu publicul; instalaţiile sanitare pentru spectatori; puncte de prim ajutor pentru spectatori; facilităţile pentru spectatorii cu dizabilităţi; zona rezervată VIP-urilor şi invitaţilor cu cel puțin 1500 de locuri acoperite, dintre care 100 de locuri trebuie rezervate echipei vizitatoare; camera de control (punctul de comandă); sistemul de televiziune cu circuit închis; sistemul de acces a spectatorilor prin porţi de tip turnichete.
George Măndilă, unul dintre consilierii primarului Vergil Chițac, a vorbit în urmă cu cinci luni despre complexitatea demolării stadionului „Farul” din Constanța, însă nu a oferit un termen exact pentru această finalizarea procedurii. „Dacă începem procedura, după ce iese hotărârea de Guvern, ar trebui în câteva luni de zile să avem un câștigător al licitației de demolare, fiindcă sunt bani foarte mulți”, a spus acesta, pe 12 mai 2022, la Constanța TV, în emisiunea „Între alb și negru”, cu Emil Tatu.
Citește mai multe aici: Constanța, în așteptarea unui nou stadion: „Proiectul este complex. Va dura foarte mulți ani. Deocamdată, CNI și-a asumat să facă stadionul”
Fuziunea dintre Farul și Viitorul Constanța a fost oficializată pe 21 iunie 2021, la hotelul Iaki din stațiunea Mamaia, în cadrul unei conferințe de presă la care au asistat: Gheorghe Popescu, președinte, Gheorghe Hagi, Ciprian Marica, Zoltan Iasko, acționari, Tiberiu Curt, vicepreședinte, dar și primarul Constanței, Vergil Chițac, alături de președintele Consiliului Județean, Mihai Lupu.
Citește mai multe aici: Farul Constanța – un nou început! Gheorghe Hagi, noul antrenor, transferurile anunțate, dar și detalii despre noua arenă din Constanța