Ceea ce voi prezenta mai jos sunt dovezi irefutabile ale incompetenței, iresponsabilității, superficialității și relei-credințe cu care Primăria și Consiliul Local Constanța „înțeleg” să se implice nu numai în rezolvarea cererilor ce le sunt adresate, ci și în modul de comunicare cu solicitanții.
Menționez că cererea inițială a fost emisă către Primărie și Consiliul Local Constanța la data de 15 februarie 2021, deci în urmă cu aproape 19 luni (!), în baza prevederilor Legii nr. 544/ 12.10.2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Pentru că informațiile referitoare la caz și cele despre corespondența purtată cu Primăria/ Consiliul Local sunt cu mult peste ceea ce este acceptabil în cuprinsul unui articol, le voi prezenta cronologic și succint.
♦ La data de 15 februarie 2021, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544 din12 octombrie 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, m-am adresat Primăriei Constanța/ Consiliului Local Constanța cu propunerea de retragere a titlului de „CETĂȚEAN de ONOARE” al Municipiului Constanța numitului STOICA GHEORGHE, fost consilier municipal.
Cererea a avut ca anexe următoarele înscrisuri:
– H.C.L.M. (Hotărârea Consiliului Local Municipal) nr. 146/ 16 iulie 2010, prin care s-a hotărât acordarea titlului de „Cetățean de Onoare”:
Art. 1 – Se confera titlul de Cetățean de Onoare al Municipiului Constanța, Domnului Stoica Gheorghe.
Art. 2 – Titlul de cetățean de onoare este exclusiv onorific, în conformitate cu declarația individuală de renunțare la drepturile ce decurg din legislația care reglementează acest domeniu, respectiv Legea nr. 215, republicată, și hotărârile Consiliului Local Municipal nr. 629/ 29.09.1995 și nr. 323/ 29.04.1999.

– Sentința civilă nr. 3821/ 10 noiembrie 2009 a Curții de Apel București (dosar nr. 3405/ 2/ 2009), prin care s-a constatat calitatea de colaborator al Securității a numitului STOICA GHEORGHE, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, nr. 355/ 31 octombrie 2011 (numitul apare menționat și în Raportul de activitate al CNSAS/ 2009, pag. 83, poziția 477).
Preotul Stoica Gheorghe al B.O.R. alias „STAN” al Securității
În motivarea cererii sale din 10 aprilie 2009, Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității (C.N.S.A.S.) arată că numitul STOICA GHEORGHE, fiind preot în comuna Albești din județul Constanța, a fost recrutat, în anul 1983, sub numele conspirativ „STAN”, „pentru încadrarea informativă a intelectualilor din comună”.
În această calitate, „numitul a furnizat informații despre mai multe persoane cu care a intrat în contact, informații referitoare la viața privată și manifestările necorespunzătoare, inclusiv de natură religioasă”.
În dovedirea acțiunii, reclamantul C.N.S.A.S. a depus dosarul personal al pârâtului Stoica Gheorghe, deschis de Securitate la data de 30 septembrie 1983.

Din conținutul „Notei de instructaj” (filele 67-69) reiese că recrutarea s-a făcut în scopul obținerii de informații despre „persoane care au manifestări dușmănoase, proferează injurii și calomnii virulente la adresa politicii partidului și statului” sau care, „pe fondul unor nemulțumiri personale, invocă așa-zisa lipsă de drepturi și libertăți cetățenești”.
Din „Nota informativă” din data de 09 aprilie 1985 (filele 70-71), sursa „STAN” (Gheorghe Stoica) a furnizat (ofițerului de Securitate) informații despre o persoană care își manifesta nemulțumirea în legătură cu faptul că nu primea pașaport pentru a-și vizita fiica aflată în străinătate. Consecința a fost că, în urma informațiilor furnizate de pârât, persoana respectivă a fost luată în evidențele Securității.
Urmare a probelor existente la dosar, magistrații Curții de Apel București au considerat că activitatea desfășurată de pârât se încadrează la prevederile art. 2, lit. „b” din O.U.G. nr. 24/ 2008, referitoare la îngrădirea drepturilor persoanei la viață privată și la liberă circulație.
De reținut că, deși a fost citat la această instanță, pârâtul Stoica Gheorghe nu s-a prezentat și nici nu a formulat întâmpinare pentru combaterea acuzațiilor.
În context, trebuie precizat că sentința instanței a fost dată la 10 noiembrie 2009, iar Hotărârea C.L.M. a fost dată la 16 iulie 2010, ceea ce dovedește că, în momentul depunerii documentelor pentru candidatura de consilier municipal, STOICA GHEORGHE se afla sub incidența prevederilor Codului penal privind falsul în declarații (declarația pe proprie răspundere că nu a fost lucrător/ colaborator al Securității!).
Cum a devenit „Cetățean de Onoare” un informator al Securității
În expunerea de motive, primarul de la acea dată, Radu-Ștefan Mazăre, îl recomandă astfel pe viitorul „cetățean de onoare”:

„Domnul Stoica Gheorghe s-a evidențiat prin implicarea sa în viața comunității locale, având trei mandate de consilier local.
Pentru activitatea sa laborioasă și implicarea în viața și dezvoltarea urbei, pentru demonstrarea unei înalte capacități și promovarea unor idei novatoare în asigurarea dezvoltării municipiului Constanța, consider oportună acordarea titlului de cetățean de onoare al municipiului Constanța, domnului Stoica Gheorghe (…).”
După această „expunere de motive”, drumul lui Gheorghe Stoica spre obținerea titlului a fost o simplă formalitate.
După aproape 19 luni, Primăria și Consiliul Local tac și nu au inițiat niciun demers
Revenind la cererea din 15 februarie 2021 pentru retragerea titlului de „CETĂȚEAN de ONOARE”:
-
La data de 17 februarie 2021, Primăria a confirmat primirea adresei din 15 februarie 2021.
-
La data de 26 aprilie 2021, după ce termenul legal de 30 de zile a fost cu mult depășit (peste 65 de zile!), m-am adresat (prin e-mail) Primăriei Constanța cu solicitarea de a mi se comunica stadiul rezolvării cererii.
-
La aceeași dată, 26 aprilie 2021, Primăria Constanța mi-a comunicat, prin e-mail, că cererea subsemnatului a fost înregistrată cu nr. 134 din 26 aprilie 2021 (!?!?!), cheie de control xxxx, deci după 37 de zile de la confirmarea inițială!
-
La data de 25 mai 2021, Primăria Constanța, prin salariata Elena Cazan, mi-a solicitat să-i comunic nr. de înregistrare a adresei, pentru a-mi aduce la cunoștință situația dosarului (!?!?!), deși, în aceeași solicitare, instituția precizează că nr. de înregistrare este 134/ 26.04.2021 (după ce, la data de 26 aprilie, îmi comunicase nr. de înregistrare și cheia de control!!!
Parcursul cererii nr. 134/ 26 aprilie 2021:
-
La data de 05 mai 2021, conform datelor de identificare menționate, cererea inițială ar fi plecat de la biroul primarului Vergil Chițac către Georgiana Gospodaru – Secretar general al Consiliului Local Municipal Constanța.
-
La data de 25 mai 2021, cererea subsemnatului a plecat de la Secretarul general al CLM Constanța spre o destinație neprecizată.
-
La data de 23 iunie 2021, după mai mult de 120 de zile de la data cererii inițiale, am revenit la Primărie (prin e-mail) și am arătat că aceasta nu a fost soluționată.
-
La data de 29 august 2021 am revenit cu referire la cererea precizată mai sus, reclamând nesoluționarea în termenul legal a cererii inițale.
-
La data de 29 august 2021, Primăria Constanța a confirmat că solicitarea subsemnatului a fost înregistrată cu nr. 329 din 29 august 2021, cheie de control nr. xxxx.
-
La data 10 noiembrie 2021, cf. portalului Primăriei, solicitarea/ revenirea din 29 august 2021 se afla în operare la Serviciul Juridic al instituției.
-
La data de 10 septembrie 2022 (data prezentului articol), cererea din 15 februarie 2021 este aproape să împlinească 19 luni de la emitere și nu are nicio soluționare.
Domnul Cumpana este printre putinii constanteni integri, care-si iubesc orasul. Desi duce o lupta in susul dealului, nu este obosit in a atrage atentia guvernatorilor orasului asupra neregulilor. Pe mine m-a convins cu dovezile publicate si il support in a inlatura de pe lista Cetatenilor de onoare ai Constantei, pe dnnmul Stoica Gheorghe, collaborator a securitatii.
Comments are closed.